Solveig Slettahjell og Andreas Ulvo

Solveig Slettahjell og Andreas Ulvo

Jazzduo i lyrisk samspill

Kalkmølla Kulturstasjon

Solveig Slettahjell og Andreas Ulvo jobbet sammen første gang da han var del av hennes bestillingsverk til Vossajazz i 2010. Siden 2019 har Ulvo vært sentral del av Slettahjells kvartett sammen med bassist Trygve Waldemar Fiske og trommeslager Pål Hausken.

Kvartetten slapp sitt andre album i februar 2023 og har den siste tiden gjort konserter med utgangspunkt i deres kritikerroste skandinaviske sangbok «Gullokk».

Ulvo og Slettahjell tar med seg dette materialet inn i duoformatet og gir både disse sangene og andre fra Slettahjells kjernerepertoar ny musikalsk form med den lekenheten duoformatet inviterer til.

- De små formatene har alltid fascinert meg. Åpenheten i disse formatene gir en helt spesiell mulighet til å utforske samspillets muligheter og bli kjent med hverandres musikalitet. Jeg er veldig tatt av Andreas hang til det lyriske og hans årvåkenhet og evne til å strekke det musikalske uttrykket og forfølge egne improvisatoriske ideer - sier Solveig.

www.kulturstasjonen.no
www.facebook.com/kalkmolla