Smak av asparges og riesling

En smakskveld du ikke vil gå glipp av!

Foajéscenen

Bærum Kulturhus

Vi gjentar suksessen fra 2019 med Smak av riesling og asparges - den perfekte kombinasjonen!

Det er en glede å ønske sommelier Merete Bø velkommen tilbake til Bærum Kulturhus. Denne kvelden guider hun oss gjennom spennende viner som løfter frem den perfekte kombinasjonen asparges og riesling er.

Vår egen kokk Kjell-Tore Senkpiel disker opp med retter med sesongens ferske asparges fra blant annet Hvasser og nærliggende produsenter, samt tyske hvite asparges.

Et bord er dekket med mange skåler. Noen er fylt med grønne asaparges, andre med en majones med kuttet gressløk strødd på toppen, og de siste skålene er fylt med en type strøssel.

Om Merete Bø

Siden 2007 har Merete Bø vært vinjournalist i Dagens Næringsliv, og i løpet av disse årene har hun etablert seg som en av våre mest kjente, og mest brukte, vineksperter.

Med lang fartstid som sommelier på noen av Norges beste restauranter er hun blant dem som smaker mest vin her i landet. Sammen med moromann Thomas Giertsen har hun også den meget populære podkasten «Jeg kan ingenting om vin».

Merete Bø ser i kameraet med hodet litt på skjeve. Hun har mørkt, utslått  hår og smiler med lukket munn

Merete har gjennom årene blitt et kjent fjes i Bærum Kulturhus og har årlig smakinger her på huset.

18 års aldersgrense.

Ledsagerbilletter inkluderer ikke mat eller drikke.

Pris: 0 - 800
Varighet: 2 timer u/pause