Oslo Circles og Birgitte Christensen – Barokk Jul

Avlyst!

Store Sal

Bærum Kulturhus

Høytidsstemt, lyrisk og vakkert men også energisk og virtuost når barokkensemblet Oslo Circles og sopran Birgitte Christensen henter fram både velkjente og mindre vanlige julekomposisjoner av Corelli, Praetorius, Geist, Händel og Vivaldi. Vil man ha en litt annen opplevelse i førjulsstria er dette en perfekt anledning: et av landets fremste nsembler og en bejublet sopran setter sammen et helstøpt juleprogram med noen av de største komponistene fra 1600- og 1700-tallet.

Corelli, Praetorius, Geist, Händel og Vivaldi

Arcangelo Corelli, Michael Praetorius, Christian Geist, Georg Friedrich Händel og Antonio Vivaldi skrev alle verk passende for framføring i høytiden. Her får du et vakkert tverrsnitt av komponistenes tidløse komposisjoner fremført av et ensemble og en solist med sjeldne formidlingsevner. Tenk at musikk fra barokken kan framstå så friskt og kontemporært!

Barokkensemblet Oslo Circles ble grunnlagt i 2015 av barokkfiolinisten Astrid Kirschner, og med på laget har hun ledende musikere fra det skandinaviske og internasjonale barokkmiljøet. Med nysgjerrighet og lidenskap blåser musikerne støv av de gamle partiturene og viser hvor moderne barokkmusikk kan være. Musikerne finner man også i andre internasjonale barokkgrupper som Concerto Copenhagen, B’Rock, Academia Montis Regalis, Barokkanerne, Barokksolistene og Akademie für Alte Musik Berlin.

Birgitte Christensen er utdannet ved Norges Musikkhøyskole. Hun har vært ansatt ved Operaen i Innsbruck og har gjestet operahus og festivaler som Dresdner Staatsoper, Staastoper Berlin, Komische Oper, Berlin, Staatsoper Stuttgart, Opernhaus Zürich, Opera de Versailles, Theater an der Wien, Opera National de Paris og Teatre Municipal Santiago. Ved Operaen i Oslo har hun sunget en rekke hovedroller som har blitt særs godt mottatt i media: Cleopatra i Julius Cæsar, Poppea i Poppeas kroning, Rosalinde i Flaggermusen, Elisabetta i Don Carlos, Donna Anna i Don Giovanni, og hun har vært solist i mange konserter. Også internasjonalt er hun en aktiv utøver – hun har sunget ved mange festivaler og konserthus som Elbfilharmonie Hamburg, Philharmonie de Paris og Konzerthaus Berlin.

Konsertinformasjon

Pris: 0 - 485