Smak av Eksklusiv tysk vin

Tysklands mest prestisjetunge vinhus sender sin egen sommelier for å presentere fem av husets beste viner.

Foajéscenen

Bærum Kulturhus

Denne kvelden går under en av våre mest eksklusive vinsmakinger noen gang. Det tyske vinhuset Weingut Reichsrat von Buhl har siden 1849 produsert noen av de aller beste vinene man får tak i. Allerede i 1869 var de så høyt ansett at ved åpningen av Suezkanalen skålte man i deres vin.

Nå sender de sin egen sommelier, Monika Schmid, oppover fra Tyskland for å fortelle om ikke bare vinene, men også hvorfor de er i elitedivisjonen innenfor vinproduksjon.

Velkommen!

Om Monika Schmid

Monika Schmid har jobbet som eksportsjef for Von Buhl i over 10 år, og er en del av DNA-et til huset. Hun kjenner vinene og vinmarkene inn og ut, og kan alle de gode historiene. Har du et spørsmål, så kan Monika svare.

Portrett av Monika Schmid
Vinlandskap fra Von Buhl i Tyskland