Audition / Prøvedans

Spitfire Company fra Tsjekkia søker to norske dansere  for et norsk-tsjekkisk samarbeidsprosjekt.

Bærum Kulturhus som regionalt kompetansesenter for dans co-produserer en ny forestilling med Spitfire Company. Det arbeides mot å ha urpremiere i Bærum i mars 2014 og påfølgende turne i Tsjekkia april 2015.

Prøveperioden vil foregå i Norge, Bærum Kulturhus, og Tsjekkia, Praha og regionen rundt, mellom januar og april 2015.

Spitfire Company er et av Tsjekkias mest dynamiske og spennende unge kompanier, som tar utgangspunkt i dans og fysisk teater. De siste årene har de utmerket seg internasjonalt, og er en av Aerowaves’ Top 20 Priority Companies 2014.

Les mer om Spitfire Company

Det søkes 1 kvinnelig og 1 mannlig danser.

Søkeren må være tilgjengelig i perioden januar - april 2015.

Søkeren må ha en solid forankring i samtidsdansteknikk, i tillegg til erfaring med improvisasjon.
Minst 3 års danseutdannelse.
Alder: 25 - 45 år.

Søkere bosatt i eller tilknyttet Akershus oppfordres spesielt til å søke.

Sted og tid

Bærum Kulturhus, Claude Monets allé 27, 1338 Sandvika
Dato: Søndag 21. september
Tid: 10:00 – 18:00. Registrering fra kl. 9:00

Søker må sende Curriculum Vitae, inkludert portrettfoto til Bærum Kulturhus ved produsent for dans Marianne Bilger. E-post til marianne.bilger@baerum.kommune.no
innen 16. september 2014.

For ytterligere informasjon ta kontakt med: Marianne Bilger, tlf: 93 86 58 01 /  marianne.bilger@baerum.kommune.no