Smak av bobler, rødvin og akevitt

Opplev drikkens verden med sommelier og brennevinekspert Marthe Bøhn.

Foajéscenen

Bærum Kulturhus

Arrangementet er flyttet fra 16. februar til 12. oktober 2023.

Velkommen til en spennende reise i drikkens verden med sommelier og brennevinsekspert Marthe Bøhn. Denne kvelden vil Marthe ta dere med på en reise fra Frankrikes vinområder og en smak av de viktigste druer, til ekte norsk natur og våre særegne drikkeskatter.

Du vil få en lett innføring i druer og viner fra de klassiske franske vinområdene Champagne, Chablis, Loire, Rhône og Bordeaux - og det blir smaksprøver fra noen av disse. Vi vil også smake et spennende norsk alternativ til fransk musserende, samt at det blir smak av Gullmunn akevitt.

18 års aldersgrense.

Ledsagerbilletter inkluderer ikke drikke.

De resterende billettene blir sluppet i salg 15. august.

Marthe Bøhn lener seg mot en tønne mens hun ser ned til siden.

Marthe har bodd mange år i Frankrike og arbeidet med vin og brennevin siden 1999. Hun har en fascinasjon for ekte brennevin og det tilhørende håndverket siden hennes første opphold i Cognac i 1996. I 2007 tok Marthe fagbrevet som destillatør, med Masterblender Richard Braastad som læremester og mentor. Marthe utdannet seg til sommelier i 2016 og jobber i dag med både vin og brennevin.

Aldersgrense 20 år.

Ledsagerbilletter inkluderer ikke mat eller drikke.

Pris: 0 - 585
Varighet: 2 timer u/pause