Novemberkveld med fløyte og klaver på Kalkmølla

Foto: Rakel S Kristensen

Novemberkveld med fløyte og klaver på Kalkmølla

Pianisten Mona Spigseth og fløytisten Trine Knutsen feirer et halvt århundre med musikk

Kalkmølla Kulturstasjon

Trine Knutsen Musica

Konserten Novemberkveld med fløyte og klaver på Kalkmølla inngår i markeringen av at det i 2023 er 50 år siden begge musikerne begynte å spille.

Mona Spigseth fra Odalen og Trine Knutsen fra Bærum møttes på musikklinja på Rud vgs, og er nå kolleger ved NTNU Institutt for musikk i Trondheim. Denne uka spiller de konserter i Levanger, Bærum, Kongsvinger og Trondheim, som en feiring av at de har levd med og av musikk i femti år!

På programmet står Sergej Prokofiev Sonate i D og Charles Marie Widor Suite for fløyte og piano, i tillegg til klaverstykker av den ukrainske komponisten Valentin Silvestrov, og Jacques Ibert Piece for solo fløyte.

Trine Knutsen, fløyte
Mona Spigseth, klaver