Mord over en lav sko

En krimfarse av Knut Nærum

Lille Scene

Rykte Teater

RYKTE spiller ”Mord over en lav sko”, en komedie med forviklinger og krimgåter, av Knut Nærum; produsert etter avtale med Teaterforlaget Songbird AS:

Mørke skyer samler seg over herregården Såleborg. Herr Platt er skofabrikant og han har to voksne barn, men moren deres er død; hun fikk et piano over seg. Alle vet at herr Platt har store rikdommer; særlig verdifulle er en Tangvase og en etruskisk dolk laget av rent gull. Dessuten har gentlemansforbryteren Skyggen meldt at han, ved midnatt, vil stjele den etruskiske dolken.

Thomas, underdirektør i A/S Platt Sko, og husets tjenere hører lyden av knust glass fra hagestuen ved siden av. På gulvet finner de en murstein med et illevarslende brev festet med hyssing.

Politiet blir tilkalt men finner ikke spor. I mens ankommer Fifi L’amour, en kjent cabaretartist som har planer om å bruke all sin sjarm på Herr Platts sønn.

Det kommer flere uforståelige dødsfall, Forventer man at løsningen skal bli avslørt, og det blir den jo, eller blir den det?

Støttes av:

Bærum kommune