Swing’n’Sweet med Basie og Ella

Foto: Halvor Gudim

Swing’n’Sweet med Basie og Ella

En hyllest til jazzens edle årgang

Store Sal

Prime Time Orchestra

Prime Time Orchestra hyller NRK Jazzradioens program «Swing & Sweet» med Leif Smokerings Anderson og Knut Borge. Programmet kom på lufta i 1989, og presenterte vellagrede og velvalgte plater med edel årgangsjazz – fri for synthesizere og nymotens teknologi.

Musikken storbandet tar med seg på denne konserten er fra Count Basie’s glansdager, via flere kjente vokalister til en av jazzens største stemmer Ella Fitzgerald.

I tillegg til et hardswingende storband vil Majken Christiansen, som er en av Nordens jazzdivaer, stå på scenen. Hun synger i tradisjon etter de store jazzvokalister der Ella Fitzgerald alltid vil være en av inspirasjonskildene.

Når de to gigantene Basie og Ella hylles i Bærum Kulturhus, så gjøres det på beste måte ved et av Norges beste storband: Sandvika’s eget Prime Time Orchestra, under ledelse av orkesterets faste dirigent Per-Gjermund Storrø.

Pris: 0 - 380
Varighet: 2 timer 30 min m/pause