“Patina”-damene trenger hjelp for å skinne

Er du vår frivillige hår- og sminkelegger?

26 modne damer trenger deg! I halvannet år har de øvd hardt og nå nærmer premieren seg. Alt er på stell, unntatt litt sminke og et par hårlokker.

- Jeg danset ballett som ung. Bevegelsene sitter fortsatt litt i kroppen. Det blir spennende å komme på kulturhuset med forestillingen “Patina”. Det sa Unni Astrup til Budstikka da avisa besøkte henne og de andre dansedamene på 70+ for ett år siden. Siden da har de møttes jevnlig på Ringhøyden seniorsenter, under dansenestor Kirsti Skulleruds ledelse. Nå nærmer generalprøve og premiere seg. Men de trenger noen ekstra hender. Kanskje er det dine hender, som kan få lagt lokker på plass og strøket pudder over kinn før generalprøve, og premiere i Bærum Kulturhus? Premieren er 28. april.

- Er du vår frivillig, ung eller gammel, med ønske om å være med på noe flott, og ta del i en stor produksjon? spør Siri Leonardsen på Bærum Kulturhus. Hun søker deg som kan være med noen timer fra 23. april til 30. april i Sandvika - og i tillegg hjelpe til litt på Lillestrøm i slutten av mai. Dansedamene fra Bærum skal nemlig på en liten turné dit også. Forestillingen er profesjonelt produsert, med koreografi av velkjente Arne Fagerholt, mens mange av danserne er amatører. Mange har mye danseerfaring eller er med i seniordansegrupper.

- Jeg lover deg at det er verdt det; å bruke noen ettermiddager på vår hyllest av denne generasjonen kvinner, sier en engasjert Leonardsen. Hun er leder for regionalt kompetansesenter for dans ved Bærum Kulturhus.

I forestillingen “Patina” danser et tjuetalls kvinner scener fra en reise igjennom livet. “Patina - å eldes med glans” blir å se sammen med foajéforestillinga “En sang til dere” i Bærum Kulturhus 28. og 29. april. Vil du hjelpe til med sminke og hår? Eller ble du interessert men har spørsmål? Ta kontakt med kulturhuset@baerum.kommune.no

---

Kontaktperson Bærum Kulturhus: Siri Leonardsen, 91 81 52 47 // siri.leonardsen@baerum.kommune.no, eller kommunikasjonsrådgiver Siri Narverud Moen, 40 85 69 70.

---

Foto: Erika Hebbert (motiv: Unni Astrup).

---

“Patina” er en samproduksjon med Akershus Teater.