Er du vår nye kulturhussjef?

Kulturhussjef Morten Walderhaug slutter – rekrutteringsprosess i full gang.

Morten Walderhaug, Bærum kulturhus’ leder siden 2008, har besluttet at tiden er kommet for å søke nye utfordringer. Walderhaug skal lede organisasjonen fram til han formelt fratrer neste år, men prosessen for å finne hans etterfølger er allerede nå i full gang.

Med andre ord er en av norsk kulturlivs mest spennende stillinger nå ledig. I denne stillingsannonsen kan potensielle kandidater lese seg litt opp på hvilke spennende arbeidsoppgaver man kan bryne seg på i årene framover. Ta gjerne kontakt med Baard Storsveen i Capus for mer informasjon om stillingen som kulturhussjef i Bærum kulturhus.

Samlende, ambisiøs og engasjerende

Den nye kulturhussjefen får hovedansvaret for å drifte og videreutvikle kulturhuset i samarbeid med medarbeidere og kommunens ledelse. Det søkes etter en samlende, ambisiøs og engasjerende leder. Man ser etter en kandidat som har ledererfaring fra kulturfeltet og som har klare tanker om hvordan man vil bidra til å kulturhusets mål.

Søkeren må ha forståelse og motivasjon for kulturhusets samfunnsoppdrag, kulturhusets rolle i utviklingen av Sandvika og være en god organisasjons- og nettverksbygger. Har kandidaten også evne til å forankre ideer, jobbe strategisk og tenke helhetlig er det gode muligheter for en god match.

Søknadsfrist: 31.08

Webcruiter søknadsskjema.