Enestående newyorkere til Sandvika

Lucky Chops starter sin Europaturné i Bærum Kulturhus.

Har du noen gang hørt «Eye of the Tiger» framført på blåsere? Sannsynligheten er stor for at du da har hørt Lucky Chops!
Vi anbefaler dessuten: Adele's «Hello» spilt av Lucky Chops. Sangene har over 8 millioner avspillinger hver ...

Lucky Chops fra New York slipper i disse dager sitt selvtitulerte album, etter å ha sjarmert T-banepublikum i hjembyen og på Youtube i ti år. Høy energi, sjangermiks og blanding av originale jazzfunkcovre av kjente pophits og egenkomponering i rivende utvikling, er dette et ungt band som virkelig går sine egne veier.
Daro Behroozi på tenorsaksofon beskriver plata:
– Vi sender ut hjerteenergi som er ment for å hele, elevere og inspirere til livsglede og feiring. I 2006 startet han og bandmedlemmene Josh Holcomb (trombone) og Joshua Gawel (trompet) med å tiltrekke seg millioner av seere til sinev irale videoer – i hovedsak fra New York City Subway System.
Nå starter europaturneen, og den starter i Bærum Kulturhus i Sandvika.

The Lucky Chops har 1 million følgere i sosiale medier – mye på grunn av deres smittende spilleglede og funky, overraskende versjoner av store pophits. Ikke gå glipp! Torsdag 10. oktober starter europaeventyret.

Mer om bandet her og på deres Youtube-kanal.

Foto: Lauren Desberg

Spørsmål kan rettes til:
- Siri Narverud Moen, kommunikasjonsrådgiver / siri.moen@baerum.kommune.no / 675 04 963
- Fredrik Richter, produsent / fredrik.richter@baerum.kommune.no / 906 61 986