Ellen Fjærvoll Samdal vant stipend

Første vinner av stipend for unge klassiske musikere.

Fiolinist Ellen Fjærvoll Samdal ble første vinner av Bærum Rotaryklubb og Bærum Kulturhus prosjektutviklingsstipend for unge klassiske musikere. Utdelingen fant sted i Bærum Kulturhus Store Sal 30. april 2014.

Fjærvoll Samdal har gått gradene fra pappfiolin som treåring hos Bærum musikk-og kulturskole til masterstudiet hos Norges Musikkhøgskole, og vant prisen med et prosjekt om franske mesterverk for fiolin. Hun har opptrådt på mange av landets største scener og samarbeidet med Trondheim Symfoniorkester, Trondheimssolistene, Ensemgle Allegria med flere.

Bærum Rotary Klubb og Bærum Kulturhus har de siste årene samarbeidet om musikk-konseptet «En oppdagelsesreise i musikkens verden». Et av formålene med dette samarbeidet har vært å bygge opp et fond som skal benyttes til å dele ut stipendier til unge lovende musikere fra Bærum med klassisk skolering.

Juryen bestod av: Ragnhild Hemsing, fiolinist, Liv Glaser, pianist og tidligere professor ved Norges musikkhøgskole, Finn Gomnæs (Bærum Rotary) og Morten Walderhaug (Kulturhussjef Bærum Kulturhus).

Vi gratulerer, ønsker Ellen Fjærvoll Samdal lykke til og gleder oss til å se henne på våre scener fremover.