Bærum Kulturhus går digitalt

Nye sceneopplevelser kan igjen finne veien til publikum – på skjerm fra Kulturhuset i Sandvika

Bærums storstue, kulturhuset, har endelig et rom å lage forestillinger for sitt publikum igjen. Forestillingene i april og månedene som kommer er som kjent blitt avlyst og utsatt, men vi har arbeidet for å kunne være sammen med publikum allikevel. Endelig kan nye sceneopplevelser kan igjen finne veien til publikum – på skjerm. Denne uken sendte vi pianokonsert i kanalene Facebook/Vimeo, og på vår hjemmeside.

– Veldig mange får glede og innhold i livet ved å besøke kulturhusene, dette gjelder selvsagt også dem som vanligvis opplever kunst og kultur i Bærum Kulturhus. Det sier kulturhussjef Morten Walderhaug.
– Derfor bestemte vi oss for å invitere dere inn til Bærum Kulturhus – Digitalscenen. Et vindu for alle dere som kjenner oss og liker å bruke oss, sier Walderhaug.

Nå har Digitalscenen akkurat gått på lufta med en spesialprodusert konsert – med en pianist som også er komponist, den uhyre talentfulle og ettertraktede Christian Grøvlen. Han skulle ha spilt i Store Sal foran publikum i april, en periode kulturhuset måtte holde stengt som ledd i koronasmittetiltak.
– Jeg skal ikke undergrave konsekvensene denne tiden har for kunstnere og mange andre i andre yrker, beskriver Grøvlen fra scenen i Store Sal, og sikter til dører som tidligst kan åpne for publikum i august.
– Men det er også en tid med ro og tid til å øve. Jeg velger å fokusere på det som er positivt, bare se på hvor positivt det har vært for naturen.

Grøvlen er blant de mange kunstnerne som har fått sine forestillinger utsatt (noen avlyst) – og han er ombooket i vårt hus til ny konsert oktober. Mer om det, samt om noen andre utsatte forestillingsdatoer til høsten HER.

Neste program ut på Digitalscenen: Barneforestilling med rock, gøyale tekster og masse farger og fart med gruppa Turbotroll!