Urpremiere: «Be like water» av Kari Hoaas Produksjoner

I Bærum Kulturhus - Underhuset, 10. sept. 2015

- Kan kunsten bidra til å sette en miljøpolitisk dagsorden? Vi i Bærum Kulturhus tror det. Tre av høstens forestillinger og seminaret «Hva er galt med naturen?» kretser rundt økologi og sammenhengen mellom mennesker og natur, forteller Siri Leonardsen. Hun leder regionalt kompetansesenter for dans i Bærum Kulturhus. Kari Hoaas Produksjoner åpner dansesesongen med urpremieren «Be like water». En naturlig start i kraft av tematikken.  Ekstra gledelig er det også å melde at begge forestillingene nå er utsolgt.

Med frykt for klimaendringer har Hoaas skapt en danseforestilling om bærekraft, økologi og det viktigste av alt - vann.

Vann er essensielt for alle livsformer. Kroppen består av minst 70% vann. Vann er liv, og det mest dyrebare vi har. Kari Hoaas har i denne forestillingen valgt en poetisk tilnærming til elementet vann. På scenen står seks sterke dansere.

«Be like water» er Kari Hoaas’ syvende helaftens produksjon. Tidligere verk har turnert både nasjonalt og internasjonalt. Hun er førsteamanuensis ved Norges Dansehøyskole. Mer info: www.karihoaas.com

Forestillingen er co-produsert av b.la Bærum Kulturhus, Regionalt kompetansesenter for dans og støttet av Norsk Kulturråd og Fond for lyd og bilde

«Be like water» er en samproduksjon med Kultur Skellefteå, Nordanå Teater, Sverige, Bærum Kulturhus- regionalt kompetansesenter for dans, Norge. Delvis skapt i residens ved Vitlycke Centre for Performing Arts, Tanumshede og Kultur Skellefteå Nordanå, Sverige.

Fotokredit: Minna Suojoki.

Se et utdrag av forestillingen på YouTube

Medvirkende

Koreograf: Kari Hoaas
Dansere: Kenneth Flak, Antero Hein, Kulli Roosna, Anne Lise Pettersen Rønne, Åsne Storli, Anton Wretling.
Dansere i forprosjekt: Antero Hein, Hanna Filomen Mjåvatn og Åsne Storli
Lysdesign og teknisk ansvarlig: Laurent Ravot.
Videoscenografi: Tord Eliassen
Lyddesign: Morten Pettersen
Kostymedesign: Signe Vasshus i samarbeid med Antti Bjørn
Produsent: Annika Ostwald

Foto: Antero Hein

Praktisk informasjon til media

Forestillingsdatoer: 10. og 11. sept kl. 19.00. Bærum Kulturhus, Underhuset

Pressevisning/anmeldelse: onsdag 9. sept kl. 14.00

Pressebilder: Bilder blir gjort tilgjengelig for presse fra den 8. sept

Mer info om Kari Hoaas Productions: http://karihoaas.com/

Anmelderbilletter: Kontakt kommunikasjonsansvarlig Karin Sigrid Bugge,  karin.bugge@baerum.kommune.no – tlf. 932 09 449.

Varighet: Ca. 60 min. uten pause.

Spørsmål: Siri Leonardsen, leder regionalt kompetansesenter for dans, Bærum Kulturhus, tlf. 918 15 247 siri.leonardsen@baerum.kommune.no