Avlyser skolerevy, lager heller film

Planen var å sette opp Nadderudrevyen i Bærum Kulturhus. Nå blir det film i stedet. - Bedre enn ingenting, sier revysjefen til Budstikka 10. februar.

Koronarestriksjonene har gjort at styret i Nadderudrevyen, i likhet med Valler, har besluttet å avlyse sine planlagte forestillinger i Bærum Kulturhus 1.- 4. mars.

- Siden Kulturhuset er stengt helt frem til dagen før vår premiere, så vi oss nødt til å avlyse, sier revysjef Alexander Delotis (18).

En stund var planen å strømme forestillingen, men det ble droppet siden kun fem kunne være på scenen samtidig. Mange har også mistet motivasjonen på grunn av usikkerheten. I vinterferien vil skuespillere og musikere sammen med instruktørene i stedet lage en film.
- Det er ikke riktig så gøy, men bedre enn ingenting. Det hadde vært synd om de ikke får vist det de har jobbet med i flere måneder, sier Delotis, som har vært med på to revyer før.
- Vi har pleid å ha hytteturer og fester, noe som heller ikke har vært mulig. Derfor har vi dessverre ikke fått til det gode revysamholdet i år.

Kommunikasjonsansvarlig Karin Sigrid Bugge i Bærum Kulturhus beklager også situasjonen.

- Det hadde vært så kult å ha revyer hos oss. Dansere, musikere og skuespillere fortjener å stå på en ordentlig scene, i stedet for i trange gymsaler, sier hun.
Som Budstikka tidligere har omtalt har flere skoler slitt med å skaffe lokaler, siden Viken fylkeskommune ikke leier ut på grunn av smittefrykt. Flere skoler har allerede avlyst sine revyer, blant andre Asker, Rud, Valler og Stabekk.
På Eikeli øves det fortsatt. Premieren er satt til påske i lånte lokaler i Stabekk kino, siden skolen er under ombygging.

Les hele artikkelen i Budstikka