Anmeldelse: the MUSIC's space

Koreograf: Gunhild Bjørnsgaard/Company B. Valiente. Urpremiere i Bærum Kulturhus 8 - 9. april 2016.

Lyd, rytme og bevegelse gikk hånd i hånd gjennom hele forestillingen. Impulsene gikk både i samspill mellom utøverne og som en pendel fra den til den andre.

Fredag 8. april var det urpremiere på «the MUSIC's space» av Gunhild Bjørnsgaard/Company B. Valiente i Bærum Kulturhus. Forestillinge ble anmeldt av Benedicte Bjerke på bloggen Danseperspektiv 10. april 2016.

Videre skriver hun: Dansere og musiker beveget seg i ett samspill. Jeg ble imponert over hvordan musiker Bendik Hovik Kjeldsberg så naturlig kledde bevegelsene. Han gikk i ett med danserne Stian Danielsen og Kristina Søertorp. En musiker som beveger seg sammen med dansere er ingen ny idé, men Bjørnsgaard er koreografen som har klart å iscenesette en musiker som beveger seg på lik linje med danserne.

Les hele anmeldelsen her: the MUSIC's space