ABBL og Bærum Kulturhus

Samarbeidsavtalen blir forlenget med tre nye år.

ABBL og Bærum Kulturhus er enige om å forlenge samarbeidsavtalen de har hatt siden januar 2016 med tre nye år. Ny avtalen vil med dette gjelde fra 2019 og løpe ut 2021.

Avtalen innebærer at medlemmer av ABBL og tilknyttede boligselskaper får 30% rabatt på billetter til forestillinger i regi av Bærum Kulturhus. I tillegg vil ABBL kunne benytte Bærum Kulturhus’ lokaler til arrangementer, møter og konferanser. Hvert år kan medlemmene i ABBL kan velge blant over 100 forestillinger.

- Vi er svært glade for å kunne samarbeide med ABBL, uttaler kulturhussjef Morten Walderhaug. Bærum Kulturhus presenterer artister av ypperste norsk og internasjonal klasse, og tilbyr et mangfoldig program som passer alle aldersgrupper og interesser. Kunst- og kulturopplevelser blir dessuten enda bedre når man deler dem med familie, gode venner eller kollegaer. Hvorfor ikke samle hele borettslaget og gå på en forestilling sammen? Her er mulighetene mange. Hvert medlem kan jo også ta med seg inntil fire andre gjester med rabatt per forestilling med sitt medlemskap.

Det er god match mellom vårt publikumsområde og der hvor ABBL har sin aktivitet. Og et kulturtilbud er jo også noe som øker et områdes bokvalitet, så her er det en vinn-vinn for oss begge. En aften og tur på «byen» bør for flere og flere bli Sandvika, avslutter Walderhaug.

- For oss er dette samarbeid helt naturlig uttaler Erling Rein, administrerende direktør i ABBL. Vi er begge store og viktige aktører innenfor hvert vårt område i Asker og Bærum. Vi kan lære mye av hverandre samt gi hverandre fordeler. I ABBL er vi opptatt av å øke bevisstheten om de mange kvalitetene lokalmiljøet har, og vi ønsker at den lokale tilknytningen skal gi en merverdi for våre medlemmer. Med rabatt på billettene til forestillinger i Kulturhuset, håper vi at mange fler vil få øynene opp for at det finnes et kulturtilbud av internasjonal klasse, her i eget nærmiljø.

Totalt verdi på avtalen er ikke beregnet, men årlig vil det utgjøre verdien av rabatterte billetter, verdien av reklameeksponering , rabattert husleie samt en årlig samarbeidsavgift på kr 210 000,-