Kommunikasjonsrådgiver - ledig vikariat

Er du, eller kjenner en som er, en racer på SoMe, videoproduksjon, foto, tekst og promojobbing kan dette være drømmevikariatet.

En av våre kommunikasjonsrådgivere skal ut i svangerskapspermisjon, og vi søker nå etter en vikar til stillingen. Vi er på jakt etter deg som har erfaring innen kommunikasjon og en dyp interesse for kultur og spesielt scenekunst.

Kommunikasjonsavdelingen i Bærum Kulturhus ledes av avdelingsansvarlig og består av fem personer som har ansvar for billettsalg, ekstern kommunikasjon, nettside og presse.

Stillingen er et vikariat med tiltredelse så snart som mulig etter 15. august. Vikariatet kan bli forlenget.

OBS: Søknadsfrist 20. juni.

Arbeidsoppgaver

• Planlegge og produsere innhold til markedskampanjer
  • Utarbeide tekst og innhold til alle flater, hovedsakelig nettsider og sosiale medier
  • Planlegge og gjennomføre kampanjer i sosiale medier
  • Ha publikumskontakt gjennom digitale kanaler
  • Analyserer nett-trafikk og effekten av markedsaktiviteter
  • Samarbeide med produsenter, eksterne kunstnere og kompanier for å promotere dans, scenekunst, barneforestillinger og Bærum Kulturhus' Smak-serie
  • Ansvar for kommunikasjonsarbeid knyttet til Dans Sørøst-Norge

Kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som har

• 3-5 års høyere utdanning, fortrinnsvis innen media, markedsføring og/eller kommunikasjon
  • Erfaring innen markedsføring, journalistikk/tekstproduksjon og/eller kommunikasjonsfaglig arbeid
  • Arbeidserfaring innen dans, teater, scenekunst eller visuell kunst
  • Meget god formidlingsevne
  • Meget gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
  • Erfaring med innholdsproduksjon for sosiale medier
  • Erfaring med produksjon av foto, video og redigering av film
  • Gode brukerkunnskaper innen MS Office og Adobe-verktøyene Photoshop, Premier Pro og After Effects
  • Analytisk evne, gode datakunnskaper og evnen til å sette seg inn i nye IT-systemer og plattformer

Personlige egenskaper

• Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God ordenssans og evne til å ta ansvar
  • Evne til å arbeide selvstendig, systematisk og strukturert i et aktivt miljø
  • God serviceinnstilling og evne til å bygge gode relasjoner både internt og eksternt
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• En spennende jobb med dyktige kolleger i et av Norges viktigste og beste kulturhus
  • Lønn i henhold til kvalifikasjoner og arbeidserfaring
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Kulturtilbud

Om arbeidsgiveren

Bærum Kulturhus er et av Norges største og mest betydningsfulle kulturhus, med ansvar for programmering og drift av scenene Bærum Kulturhus - Store Sal, Underhuset, Foajéscenen, Sandvika Teater, Lille Scene. I tillegg er Dans Sørøst-Norge og kulturnæringsnettverket Tanken en del av Bærum Kulturhus' virksomhet.

Hvert år gjennomfører vi omtrent 600 arrangementer for 120.000 besøkende. Vårt kulturtilbud spenner over et bredt spekter av musikk, dans, teater og billedkunst, fremført av både profesjonelle artister og det lokale kulturlivet. Vårt hovedmål er å utvikle og formidle et inspirerende kulturtilbud for alle, samtidig som vi ønsker å være en profesjonell visningsarena for det lokale kulturlivet. Vi streber etter å tilby de beste kulturopplevelsene i Norge.

Bærum kommune: Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

---

Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).

Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.

Les alt og søk HER

OBS: Søknadsfrist 20. juni 2023.