Ledig vikariat som danseprodusent

Bærum Kulturhus søker etter en erfaren og allsidig danseprodusent til et vikariat som skal styrke avdelingens kulturfaglige kompetanse og kapasitet.

Produsenten vil ha som oppgave å planlegge og avvikle arrangementer og produksjoner innen dans og scenekunst samt andre uttrykk. Oppgaver innen turnéproduksjon, egne satsinger og serier. Stillingen rapporterer til programansvarlig. Uregelmessig arbeidstid må påregnes.

Søknadsfrist 4. juni 2021.

Bærum Kulturhus programmerer og drifter scenene Bærum Kulturhus Store Sal, Underhuset og Foajéscenen, Sandvika Teater og Lille Scene. Årlig gjennomføres ca. 1000 arrangements- og produksjonsdager for 120 000 besøkende. Arrangementene spenner over et bredt spekter innen musikk, dans, teater, scene- og billedkunst, fremført av så vel profesjonelle artister som av et aktivt lokalt kulturliv.

Om Bærum Kulturhus

Bærum Kulturhus skal utvikle og formidle et bredt og inspirerende kulturtilbud for alle. Bærum Kulturhus skal være en profesjonell visningsarena for det lokale kulturlivet. Som Regionalt Kompetansesenter for dans og som regionalt kulturhus skal Bærum Kulturhus også være en ledende produsent og formidler av profesjonelle kunstuttrykk. Les mer om Dans Sørøst-Norge her.

Arbeidsoppgaver

Planlegging, gjennomføring og oppfølging av arrangementer i samarbeid med våre leietakere, brukere, samarbeidspartnere og øvrige ansatte.

Utadrettet og kontaktskapende arbeid mot nettverk innen fagfeltet dans.

Rådgivning og veiledning for lokalt kulturliv knyttet til aktivitetene på våre scener.

Andre oppgaver tilknyttet virksomheten.

Kvalifikasjoner

Minimum 3-årig høyskole.

Relevant arbeidserfaring.

Dokumenterte resultater innen prosjektarbeid, produksjon og formidling.

Gode datakunnskaper og systemforståelse, nyttig med kjennskap til produksjonssystemet Webbusiness.

Gode formuleringsevner både skriftlig og muntlig, minimum norsk og engelsk.

Personlige egenskaper

Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

Evne til å ta ansvar og jobbe selvstendig.

Kunne jobbe systematisk og strukturert i et aktivt miljø.

Serviceinnstilling og engasjement for oppgaven.

Evne til å bygge gode relasjoner eksternt og internt.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Arbeidstid tilpasset aktiviteten ved tjenestestedet i henhold til gjeldende lovverk.

Offentlig tjenestepensjonsordning.

Vikariat i perioden: 15. september 2021 - 30. juni 2022.

Om arbeidsgiveren - Bærum kommune

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: programansvarlig Tore Johansen